Back to school ?


 Nu-mi doresc să fiu răutăcioasă, dar dacă trebuie...știu să fiu! Și nu mai pot cu atâtea păreri ,,avizate” despre școală și educație...Acum suntem într-o situație specială, dar eu vorbesc despre lucruri valabile în general, dincolo de pandemie. Despre respectul față de școală și față de profesori.

 Dacă tot vreți să-mi dați lecții de moralitate și despre cum ar trebui să-mi fac meseria (pe care nici măcar nu aveți capacitatea să o înțelegeți! -> ,,stai 4 ore pe zi la școală și nu faci nimic”), haideți să vă explic cum stă treaba și care sunt diferențele, ca să înțelegeți (aici mă refer la ,,expertele” de cartier, care critică dascălii fără să aibă nicio competență necesară evaluării):

Când eu învățam pe rupte,voi umblați pe la chefuri și la discoteci și făceați mișto de mine, că sunt tocilară.

Când eu am intrat cu bursă la facultate și dădeam examene după examene, voi făceați teste de paternitate și nunți/botezuri rapide.

Când eu îmi luam gradele didactice, voi vă dădeați bacul, că vă întrebau ăia mici ce studii aveți și ei de ce trebuie să meargă la școală. 

Acum lucrați pe schimburi și mă invidiați că am vacanțe și ,,stau 4 ore pe zi la școală...”.😤

Vă erijați în reprezentanți ai părinților, care ne dau lecții despre cum și când să ne facem treaba și ne jigniți public. 

Păi cine să vă ia în serios?? Ați stat 6 luni cu propriii copii acasă și deja nu mai puteți! Aveți nevoie de o vacanță, nu? 🙂 La fel și noi. E demonstrat științific că AVEM NEVOIE de acele vacanțe mult invidiate(chiar și în reclamele la Coca Cola 🤨), pentru că meseria de profesor e printre cele mai stresante din lume și psihicul are nevoie de pauză, ca să-și revină. Specialiștii știu asta. În toate țările, nu doar în România! 🤪Ați simțit și voi asta în starea de urgență, nu? 

,,Școala online e o prostie!”- da, nimic nu se compară cu educația față în față (deși idealul educațional este să le combinăm),dar am făcut ce ni s-a impus, am devenit peste noapte experți în Google Classroom/Meet/Zoom etc, am lucrat pe calculatoarele noastre, pe internetul nostru, am creat materiale și teste adaptate elevilor noștri (fără să predăm conținuturi noi, fără să dăm teme, dar pe note mari, cum a vrut Ministerul)și am fost ȘI PĂRINȚI(exact ce ați făcut și voi!). Și nici așa nu a fost bine! 

,,Trebuie să înceapă școala! Părinții nu sunt profesori!” Corect! 😁 Și în ultimele trei luni nici măcar nu au avut școală online...E prea mult, așa e!😁 Șase luni de zile să stea acasă...pffff! Mai bine Corona!

,, - Da, dar voi sunteți plătiți pentru asta!” am văzut un răspuns, în online. Păi ți-ai dat maxim singur(ă). Vrei și tu să fii plătit ca să stai cu copiii tăi? Se numește alocație. 🙂 Ți se pare că ești plătit prea puțin? Atunci ne înțelegem, în sfârșit!

Glumesc! Îmi place meseria mea, de aceea am rezistat și când nu-mi puteam plăti facturile din salariu. Dar prea multă lume se bagă peste meseria noastră și,sincer, eu am studiat serios ca să o pot face. Și am dat examene grele. Că unii au intrat pe ușa din spate, e adevărat. Dar așa e peste tot, nu ține de mine sau de tine. Câtă vreme se bagă toată lumea peste profesori (politicul, părinții, presa) și se cultivă lipsa de respect față de  școală, nu vom rezolva nimic. Țara aceasta va fi plină de Becali, Mondiali,Abi Talenți și Vulpițe.

Eu zic să-și vadă fiecare de domeniul lui, că nici eu nu vă spun cum să vă faceți la serviciu treaba sau cum să faceți ciorba acasă. Nici măcar nu vă spun să învățați copiii să salute, să respecte bătrânii în autobuz, să nu scuipe pe jos sau altele...Fiecare pe domeniul lui și cu partea de educație care-i revine. Eu le spun să-și respecte părinții și voi le spuneți să-și respecte dascălii (sau măcar nu-i denigrați în fața lor). Puteți face asta? 

Va trece și pandemia, lucrurile vor reveni la normalitate...dar la care normalitate? Aceeași?

PS: orice asemănare cu realitatea e pur întâmplătoare (sau nu, că știu exact despre ce vorbesc); cei care vă simțiți vizați... aia e! 🙂 Unele lucruri chiar ar trebui să fie spuse/scrise...

Dacă nu e cazul și nu ați denigrat școala/profesorii...toată stima!Aveți respectul meu! Împreună, putem face lucruri bune!


Comentarii

Postări populare