Ziua Mondială a Educației



 Este Ziua Educației și internetul este plin de jigniri la adresa profesorilor care, din nou, sunt liberi. Din nou? De alegeri am fost online, nu liberi! Ei, detalii! 🤨

,,Este normal să plătesc bonă de Ziua Educației?!?” spune un părinte... Așa e, de 1 iunie (Ziua copilului) nu plătiți bonă... Dar de 1 Mai? Plătiți? Dar de Sf. Andrei? Dar de Ziua României? Noi le-am stabilit pe toate zile nelucrătoare, așa e? Sau v-a întrebat cineva dacă sunteți de acord? Nici pe noi!

În țărișoara noastră, dacă nu ,,produci” ceva concret și dacă nu ai rezultate vizibile imediat, se numește că nu muncești. Dacă lucrezi cu capul, se numește că nu faci nimic. Așa e poporul ăsta conceput! Nu vede, nu crede! Mai puțin în religie, dar aceasta e o altă discuție!Fiecare adult are o amintire urâtă cu un profesor pe care nu-l agrea, când era la școală. Și eu am. Așa e în viață: în orice domeniu, întâlnești și oameni pe care nu-i agreezi. În orice pădure sunt și uscături. Dacă nu ți-a fost dragă nici școala, în general, și ai fost repetent/corigent, atunci urăști sistemul cu desăvârșire. Iar azi, când Primul Ministru dă cu pietre în profesori(și nu numai în ei!), când sunt posturi de televiziune și site-uri unde aruncatul cu pietre în profesori este o rutină deja(vezi DigiTV), cum să mai ai o generație care respectă școala? Dacă un copil vede acasă lipsa de respect față de profesori și o mai vede cultivată și în mediul public, cu ce atitudine merge acel copil la școală?

,,Respectul se câștigă!”, striga o doamnă, într-un comentariu. Aș întreba-o ce anume îi dă dreptul să nu mă respecte pe mine, în condițiile în care nu mă cunoaște și nu știe ce fac. Sau oare are competențele necesare să-mi evalueze munca? Nu? Atunci ce anume o califică să mă denigreze public? Și eu de ce ar trebui să o respect? Sunt sigură că,dacă are copii, aceștia ,,suferă” de aceeași lipsă de respect față de școală.

,,Suntem mai mulți părinți nemulțumiți de sistemul de educație!” spunea un tată. Vă cred! Sunt și mulți profesori nemulțumiți de același sistem.  ,,Schimbarea vine din interior, de ce faceți grevă numai pentru salarii?!?” În primul rând, ceea ce spuneți nu e adevărat. Informați-vă! Ați ,,înghițit” exact ceea ce vi s-a spus în presă. La fiecare grevă am cerut și investiții în învățământ, debirocratizare, programe regândite. Ni se promite și... gata! La TV se menționează doar cei câțiva lei cu care s-a oprit greva. Și este o strategie care, iată, funcționează! Uitați, chiar în acest an: nu a promis doamna Anisie schimbarea programelor? Ba da! Ce a spus, în toamnă? ,, Din păcate, nu am reușit...” Nu au reușit nimic. Nici formarea profesorilor, nici achiziția de tablete și laptopuri, nici măcar măști gratuite pentru elevii săraci. Mergeți în școli, să vedeți ce au copiii dumneavoastră din ceea ce s-a promis! Dar în presă ce vedeți? Primul Ministru nemulțumit de profesori! Dar părinții sunt mulțumiți de investiția Guvernului în educație? Se dă cu pietre în noi că nu vrem să facem ore online, dar avem pe ce să facem ore online? Pe telefon? Îi pasă cuiva? 

Iar dacă societatea ne pretinde să ne descurcăm singuri, dați-ne salarii care să acopere și logistica necesară și ne descurcăm singuri! Nu mai e nevoie de inspectorate, de MEC, de Guvern...Vin în inspecții și monitorizări să verifice... ce? Cum ne-am descurcat singuri? Mulțumim!

Ca de obicei, pentru ceea ce nu merge bine în învățământ, se dă vina pe profesori. Ca și cum părerile noastre ar fi fost, vreodată, luate în considerare! Și când am făcut greve, eram blamați,tot de către părinți, că nu ne gândim la săracii copii. Tocmai, ne gândeam la ei! Dacă iei atitudine și ceri schimbare- nu te gândești la copii! Dacă nu faci grevă și încerci metode democratice și procedurale(consultări ale Ministerului), nu ești băgat în seamă. 

Ni se cere să impunem regulile și ,,metodologiile” gândite de ministere, dar pedepse concrete pentru nerespectarea lor de către elevi nu există. ,,Profesorii  trebuie să-și impună autoritatea la clasă!” spunea, într-o emisiune, același Florin Negruțiu ce tocmai a făcut o postare despre profesori care anulează orice autoritate profesională sau respect față de această meserie. Serios? Vrem să impunem legea prin profesori, dar în același timp îi ,,terfelim” public? De aceea a ajuns această țară unde este! De aceea nu se respectă legile și nici instituțiile! Pentru că cereți cu o mână   și cu cealaltă loviți!

,,Nu vă mai victimizați atât!” Adică... să nu mai zicem nimic și să facem tot ce visează Guvernul, când visează Guvernul, pe banii noștri? Acei leuți mult mediatizați? 🤨

Frumoasă democrație! Ziua Educației? Ce mai avem de sărbătorit? Eu simt doar un gust amar...Aș fi preferat să lucrez și să nu fiu jignită de oricine, în media. E drept că mai trebuie să vezi și cine e mesagerul, nu doar mesajul. Dar o reacție trebuia să am. Altfel, zice lumea că nu-mi pasă. Și dacă fac grevă, zice lumea că nu-mi pasă de copii. 😊

PS: nu noi am stabilit CÂND e Ziua Educației și nu noi am cerut să fie zi LIBERĂ; eu aș fi cerut mai mult respect; nu munca mă deranjează, ci lipsa de respect generalizată; iar celor care consideră că nu facem nimic, le lansez invitația să intre în sistem, așa ar fi corect!

Comentarii

Postări populare